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Target groups B2B and B2C: Responsible purchasing decision-makers from the installation trade, wholesale and specialist retailers, public, commercial and private system operators and those who want to become such, planning offices and project developers, energy consultants, experts and TGA specialist planners, decision-makers from municipalities and public utilities, manufacturers of systems and components, participants in the numerous DGS seminars and workshops, course participants and teachers of the DGS solar schools nationwide

Magazine print run: 6,500 or 7,500 copies (increased annual print run for the trade fair edition for The Smarter E Europe)

Publication frequency magazine: 4 issues per year

Newspaper / ePaper distribution: to all members of the associations DGS and FnBB, by subscription, at newsstands, to course participants at the 20 DGS solar schools nationwide as well as numerous special distributions as official media partner of the relevant industry events throughout the German-speaking region.

Online access figures:

  • www.sonnenenergie.de monthly average of 9,860 visits and 13,750 page impressions
  • www.dgs.de monthly average of 15,760 visits and 30,370 page impressions

Newsletter distribution: approx. 13,050 recipients per week

Redaktionelle Schwerpunkte: Die DGS informiert praxisnah und detailliert über aktuelle technologische Entwicklungen und Anwendungen
aus allen Sparten der erneuerbaren Energien, mit besonderem Fokus auf PV, Solarthermie, nachhaltige Gebäude, Elektromobilität, Speicher,
Sektorenkopplung und Bioenergie. Weiterer Schwerpunkte sind die Beratung zu Rechtsfragen und Fördermitteln sowie die aktuelle Berichterstattung
zu den aktuellen politischen Rahmenbedingungen für die Energiewende. Als Fachverband für Solartechnik ist die DGS eine anerkannte Organisation
für die Belange des Verbraucherschutzes und genießt deshalb ein besonders hohes Vertrauen bei den Nutzern ihrer Medien.